La 4a Jornada Periodisme i Exili, organitzada per la Càtedra Hipòlit Nadal i Mallol de Revistes en Català i focalitzada en les «Dones periodistes exiliades», se celebrarà el 12 de juny al Port de la Selva amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació-Institut d’Estudis Catalans (SCC-IEC) i altres entitats. L’esdeveniment s’iniciarà a les 9.30 hores a l’Espai Port Moll d’en Balleu i acabarà a les 17 hores.

L’obertura de la jornada anirà a càrrec de Lídia Ferrer, alcaldessa del Port de la Selva. També hi intervindran Pere Parramon (subdelegat del Govern a Girona), Ignasi Rodríguez-Roda (vicerector de la Universitat de Girona) i Assumpció Vila (presidenta del Consell Social de la Universitat de Girona). Presentaran la Jornada Lluís Costa (director de la Càtedra Hipòlit Nadal i Mallol de Revistes en Català i membre de la Junta directiva de la SCC-IEC), Mercè Morales (presidenta de la Societat Catalana d’Estudis Històrics) i Germà Capdevila (president de l’APPEC).

La taula rodona de les 10.15 se centrarà en el biaix de gènere en el periodisme actual. Hi prendran part Marta Corcoy (presidenta de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya), Gemma Busquets (periodista d’El Punt Avui) i la periodista Angelina Salut. Maria del Pilar Molina, doctora en Història, impartirà la conferència «Dones de l’exili republicà», i Gemma Domènech, professora de la Universitat de Girona, la conferència «Entre la continuïtat i la reinvenció: periodistes exiliades a Mèxic». Montserrat Bacardí, membre de l’IEC, dissertarà sobre «Gràcia Bassa, a primera línia de la trinxera periodística». A la tarda, Irene Quintana, doctoranda de la Universitat de Girona, analitzarà «Periodisme i militància clandestina a l’exili: Teresa Pàmies com a corresponsal a París de «Radio España Independiente»». A les 17 hores es farà la cloenda de la Jornada.