Què significa “newsfluencer” per al periodisme? Què poden aprendre els creadors de continguts digitals i els periodistes uns dels altres? Aquestes són les preguntes que impulsen aquest llibre electrònic pioner del Knight Center for Journalism in the Americas.

Editat pel Dr. Summer Harlow, director associat del Knight Center, i finançat per la UNESCO, Content Creators and Journalists: Redefining News and Credibility in the Digital Age és una col·lecció editada de lliçons i observacions de creadors i periodistes digitals d’arreu del món, aportant llum sobre la importància emergent dels influencers en l’evolució del panorama dels mitjans de comunicació.

La part 1 considera les similituds i diferències entre els creadors de contingut i els periodistes i els papers importants que tenen tots dos a l’hora de proporcionar notícies.

Els perfils de la part 2 permeten als lectors conèixer de prop i personalitzar “newsfluencers” d’arreu del món, com Dylan Page (també conegut com News Daddy) del Regne Unit i Kassy Cho (fundador de Almost) de Taiwan.

La part 3 ofereix perspectives de creadors i activistes que fan servir la seva influència per lluitar contra el canvi climàtic, i la part 4 mostra com els creadors poden promoure l’alfabetització mediàtica i informativa. Finalment, la part 5 ofereix les millors pràctiques per a periodistes i creadors de contingut que volen compartir les notícies de manera ètica i amb èxit en l’era dels mitjans digitals. [Text traduït de la pàgina web de l’informe]


Enllaços útils