Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi fa una crida per articles pel monogràfic “Comunicació política i comportament electoral a les eleccions al parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021”, que serà publicat al número 40 (2) de la revista (novembre 2023). Els editors convidats responsables del monogràfic són la Dra. Carlota M. Moragas Fernández i Dr. Reinald Besalú.

Termini per a la presentació d’articles: 21 de gener de 2023

Editors Convidats

Carlota M. Moragas Fernández (Universitat Rovira i Virgili)

Reinald Besalú (Universitat Pompeu Fabra)

Comunicació política i comportament electoral

a les eleccions al parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021

L’emissió del vot és una de les principals eines de participació directa dels ciutadans en l’activitat política, i això fa que durant les campanyes electorals els partits destinin grans esforços a la captació d’aquest. Per tant, és fonamental (1) conèixer com s’articula la campanya des d’un punt de vista estratègic, (2) com en parlen els mitjans de comunicació i (3) com la percep l’opinió pública. En el cas de la campanya de les eleccions al parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021, aquestes qüestions esdevenen encara més importants donat el context d’excepcionalitat en què es va celebrar, en aquest cas marcat per la pandèmia de la Covid-19 i no tant per la situació política derivada del creixement de l’independentisme, i que havia estat una qüestió central en les tres campanyes anteriors (2012, 2015, 2017).

L’objectiu d’aquest monogràfic, doncs, és recollir diferents aproximacions a l’estudi de la comunicació política i comportament electoral en el context de les eleccions al parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021. Tenint en compte el que s’ha exposat més amunt, el volum està destinat a recopilar articles sobre l’esmentada campanya electoral que treballin, prioritàriament, les següents temàtiques:

  • Estratègies comunicatives i persuasives dels partits polítics durant la campanya electoral del 14 de febrer del 2021
  • Anàlisi del discurs dels actors polítics en debats electorals i materials de campanya (mítings, espots electorals i altre material audiovisual, material gràfic, publicacions a xarxes socials, etc.)
  • Incidència de la Covid-19 en l’organització de l’estratègia i les accions de comunicació durant la campanya electoral
  • El discurs i les estratègies comunicatives de l’extrema dreta
  • La campanya electoral als mitjans de comunicació (rol dels sondejos, cobertura mediàtica, els editorials de la premsa, etc.)
  • El desenvolupament de la campanya a les xarxes socials (estratègies de comunicació, morfologia de la xarxa, etc.)

 ENVIAMENT D’ARTICLES

 Els articles, que han de tenir un mínim de 6.000 paraules i un màxim de 8.000, es poden presentar fins al dia 31 de desembre de 2022 i cal que tinguin en compte les normes de presentació d’articles de la revista, disponibles en aquest enllaç:
http://revistes.iec.cat/comunicacio/Instruccions-per-autors.pdf

Totes les contribucions seran sotmeses a un procés de revisió cega (doble avaluació externa) i s’han de sotmetre degudament anonimitzades a través de l’email revistacomunicacio@iec.cat

INDEXACIÓ

Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi està inclosa en les bases de dades següents: Journal Citation Report (Clariviate Analytics – Web of Science, dins de l’índex JFILatindex (acomplerts 33 criteris de 33), MIARDICERESHISOC-CSICRACODialnetCCUCDOAJ i REDIB. La revista disposa del segell de qualitat de la FECYT. La revista ocupa la posició 321 del rànquing H Index Communication Journals According to Google Scholar Metrics (2008-2012), elaborat pel grup d’investigació Evaluación de la Ciencia y de la Comunicación Científica (EC3 Metrics) de la Universidad de Granada, que inclou les revistes de comunicació d’arreu del món. Aquesta presència se suma a la que ja tenia com a Treballs de Comunicació a Carhus Plus 2010 i IN-RECS.