[Dades extretes de la introducció de l’informe, en anglés]

Estem entrant en una nova era, modelada per la intel·ligència artificial. Hi ha incerteses i riscos al voltant d’aquesta nova tecnologia i la seva implementació. Però la IA també ofereix oportunitats importants.

Tot i que la desinformació guanya clarament gran part de l’atenció negativa, la velocitat que estan canviant les habilitats d’IA és un risc de la mateixa mida, juntament amb els reptes de legislar per a la manera com aquestes eines aprenen i l’amenaça que això suposa per a la propietat intel·lectual de les empreses. Tot això ha de ser curosament contemplat.

No hi ha dubte, però, que la intel·ligència artificial pot millorar la manera com s’informa i es distribueixen les notícies, així com millorar l’eficiència del flux de treball per a les empreses a tot el món. En aquest informe tractarem algunes qüestions clau sobre la IA i els seus efectes probables sobre els mitjans de comunicació i altres sectors. Aquests inclouen:

  • Com poden les organitzacions utilitzar la IA per revolucionar la manera com funcionen les seves redaccions i altres parts dels seus negocis?
  • En un món on la IA és tan prevalent, com es pot mantenir la confiança i la integritat periodística
  • Quin és el futur de la IA a l’espai dels mitjans?

(…)


Enllaços útils


Una última reflexió