El sector dels mitjans de comunicació travessa una etapa marcada per reptes complexos i canvis estructurals. La creixent dependència de tercers per assolir audiències massives, la fragmentació de l’ecosistema mediàtic i la disrupció tecnològica de la intel·ligència artificial estan redefinint les bases del sector, obligant les empreses a replantejar els models de negoci i la sostenibilitat.
En aquest informe, elaborat per KPMG i en col·laboració amb Digital Journey, explorem les tendències clau que impactaran als mitjans de comunicació el 2025, oferint una visió sobre com afrontar-les de manera estratègica i sostenible.
Elements principals de l’informe:
- Models de Negoci en Evolució
- Impacte de la IA Generativa als Mitjans de Comunicació
- Dependència de Tercers i Riscos Associats
- Fragmentació i Competitivitat del Sector de mitjans
- Impacte Regulatori a la Indústria mediàtica
- Sostenibilitat i Responsabilitat Social
- Tendències Emergents a Mitjans Audiovisuals i Podcasting
[Font: pàgina d’informació dKPMG. Veure enllaços]
(…)
Enllaços útils
- Pàgina de KPMG amb informació i enllaç de descàrrega
- Descarregar informe complet en PDF
- Lloc web de KPMG
- Lloc web de Digital Journey
Una última reflexió
- Has pensat en fer-te soci de la Societat Catalana de Comunicació? Aquí tens totes les dades si vols formar part de la comunitat d’experts, estudiosos i acadèmics de la comunicació a Catalunya.
- Tens presents les dades clau i els temes del proper Congrés Internacional de la Societat Catalana de Comunicació que tindrà lloc al mes de juny de 2025?”.