Resum Avui en dia, els butlletins tenen un paper crucial en els mitjans digitals. Aquest estudi té com a objectiu investigar les estratègies de curació de contingut utilitzades als butlletins de The New York Times, avaluant les tècniques de curació, les fonts, els intervals temporals del contingut comissariat o la relació entre les característiques de curació i els models de butlletí. Les troballes revelen una utilització dominant de les tècniques de resum i comentaris, posant èmfasi en estils periodístics informatius. La investigació també contrasta la qualitat dels butlletins del NYT amb els d’altres fonts. En resum, aquest estudi il·lumina el terreny dinàmic dels butlletins de notícies seleccionats i la seva influència en la participació i retenció dels lectors.
Introducció
Els butlletins de correu electrònic són un producte d’informació antic anterior a l’existència d’Internet, que ha viscut un període de gran vitalitat i proliferació creixent en els darrers anys (Carr 2014; Houston 2023; Jack 2016; Newman 2020; Santos i Peixinho 2017).
Alguns estudis fins i tot afirmen que els butlletins van ser els precursors de la premsa impresa al segle XVIII, en forma de cartes manuscrites amb contingut seleccionat, resumit i ordenat jeràrquicament (avui diríem comissariat) enviat als destinataris (Parcell 2011).
Els darrers anys s’han publicat diversos estudis acadèmics sobre butlletins, entre ells: McClaran (2017), Santos i Peixinho (2017), Rojas-Torrijos i González-Alba (2018), Santos-Silva i Granado (2019), Osório i Vieira (2021), Seely i Spillman (2021),Silva-Rodríguez (2021), Guallar et al. (2021b, 2022), Andringa (2022), Cascón-Katchadour-ian, Boté-Vericad i Guallar (2022), Zilberstein (2022), Aji et al. (2023), Atreja et al. (2023), Lopezosa, Cascón-Katchadourian i Guallar (2023), Kim et al. (2023), i Mondéjar (2024).
Aquests articles analitzaven butlletins d’empreses de mitjans i butlletins independents, però cap encara ha analitzat exhaustivament tots els butlletins oferts per un sol mitjà de referència global. A més de presentar la primera anàlisi de tots els butlletins d’un important mitjà de referència com és el New York Times, aquest L’estudi posa especial èmfasi en com el diari realitza la curació de continguts, tenint en compte aspectes com els diferents intervals de temps dels continguts comissariats, els tipus de fonts o tècniques de curació.
Per a això, s’han analitzat diversos paràmetres agrupats en dues dimensions: el contingut i la curació (Guallar et al. 2021b,), presentant resultats en cadascuna de les seccions analitzades i donant una puntuació per classificar la qualitat dels butlletins. També es discuteixen altres qüestions com l’autoria, la temàtica o la relació establerta amb els usuaris, distingint entre models de butlletí relacional i funcional (Andringa 2022). [Font: resum i introducció de l’article original en anglès]
(…)
Com citar
Guallar, J., Franch, P., Cascón-Katchadourian, J., & Boté-Vericad, J. J. (2025). The Rise of Curated Newsletters in Media: A Case Study of the New York Times. Journalism Practice, 1–23. https://doi.org/10.1080/17512786.2025.2457332
Enllaços útils
- Descarregar l’article complet en PDF (en anglès)
- Article a Taylor and Francis en format pàina web interactiva