Informar sobre la crisis climàtica de manera que els ciutadans entenguin les dimensions del problema, i a la vegada, lluitar contra la desinformació en aquest àmbit és una de les missions crítiques del periodisme de qualitat.
El Reuters Institute for the Study of Journalism ha creat una secció al seu portal web dedicada a ajudar als periodistes a entendre la crisis climàtica i a dotar-los de recursos, informes, guies i en definitiva d’eines intel·lectuals per a informar millor als seus lectors. La secció de la seva web dedicada a aquesta missió és la següent:
Xarxa Periodística
Addicionalment, l’institut ha creat l’Oxford Climate Journalism Network (OCJN). La missió de l’OCJN queda definida així en la seva pàgina corresponent:
La missió de l’OCJN és ajudar els periodistes, editors i executius de mitjans de tot el món a desenvolupar la seva cobertura sobre el canvi climàtic. El nostre programa també dóna suport als líders de les redaccions per identificar i abordar la varietat de qüestions operatives, culturals i ètiques que engloben les històries climàtiques i poden ajudar a ampliar la cobertura d’aquest tema.
Es tracta de dos recursos digitals que poden resultar molt útils per a millorar la forma en la que els mitjans informen a les audiències sobre aquest tema vital per al futur que deixarem a les properes generacions. I, possiblement, fins i tot per a la nostra generació, sense un públic informat que pressioni als governs i altres actors per a que prenguin mesures efectives.
Enllaços útils
Una última reflexió
- Has pensat en fer-te soci de la Societat Catalana de Comunicació? Aquí tens totes les dades si vols formar part de la comunitat d’experts, estudiosos i acadèmics de la comunicació a Catalunya.
- Tens presents les dades clau i els temes del proper Congrés Internacional de la Societat Catalana de Comunicació que tindrà lloc al mes de juny de 2025?”.