Les empreses de notícies produeixen cada cop més contingut genuí per a plataformes de xarxes socials com Instagram i TikTok. A diferència del contingut publicat a Facebook o X, aquestes notícies solen ser productes de notícies autònoms adaptats a la lògica i l’estètica de les plataformes.
Atès que Instagram i TikTok es coneixen principalment com a plataformes d’entreteniment, això genera preocupacions sobre la dimensió informativa d’aquest contingut de notícies. Amb aquest estudi, per tant, explorem fins a quin punt les notícies a Instagram i TikTok proporcionen informació rellevant sobre temes d’actualitat i fins a quin punt aquesta informació es combina amb elements d’entreteniment. Per fer-ho, vam recopilar històries d’Instagram (N = 1946) i vídeos de TikTok (N = 677) dels sis mitjans de notícies suïssos més grans durant una setmana sencera cada mes durant un any (de febrer de 2022 a gener de 2023).
Comparem la prevalença de temes de notícies dures i suaus, el grau d’informació i elements d’entreteniment i la coaparició d’informació i entreteniment o infotainment entre els mitjans de premsa sensacionalistes i de qualitat, així com entre les dues plataformes investigades. [Font: resum de l’article; la traducció al català és nostre]
(…)
Enllaços útils
- Article complet en anglès en format web
- PDF amb l’article complet
- Seu web de la revista Digital Journalism
Reflexions finals
- Has pensat en fer-te soci de la Societat Catalana de Comunicació? Aquí tens totes les dades si vols formar part de la comunitat d’experts, estudiosos i acadèmics de la comunicació a Catalunya
- ¿Tens presents les dades clau i els temes del proper Congrés Internacional de la Societat Catalana de Comunicació que tindrà lloc al mes de juny de 2025?.