Introducció

Tot i que moltes persones es queixen de la “fatiga de les notícies”, el consum general es manté estable, amb vuit de cada 10 nord-americans que reben notícies als seus dispositius digitals diàriament com mostren estudis del Pew Research Center. La investigació de Pew va trobar que més gent segueix les notícies electorals més de prop que fa quatre anys al mateix temps.

(…)

Les emissores de ràdio i televisió públiques de 74 mercats locals es van embarcar en la missió d’ampliar les seves audiències digitals i diversificar el seu abast més enllà del temps de conducció i dels programes nocturns per via aèria. Va funcionar. Ara la Corporació de Radiodifusió Pública està ampliant la iniciativa, en col·laboració amb el Poynter Institute, a 225 mercats.

I aquest estiu, els creadors de contingut de xarxes socials i els influencers van ser acreditats com a premsa per compartir històries de la Convenció Nacional Demòcrata. Això és significatiu, però no sorprèn: un terç dels nord-americans diuen que rep les seves notícies de plataformes de xarxes socials com TikTok i YouTube.

¿Aquests exemples suggereixen que l’estat del periodisme és còmodament robust i que la indústria dels mitjans de comunicació ha vençut la crisi existencial de la fidelitat de l’audiència, la disrupció tecnològica i la sostenibilitat financera? No.

Però, les narratives pessimistes que seleccionen històries de capitalistes voltors, estadístiques de pèrdua de llocs de treball i tancaments d’impremtes són incompletes o obsoletes, dibuixant una imatge inexacta d’un ecosistema de notícies i informació en suport vital.

OnPoynt pretén oferir una mirada avançada a l’estat del periodisme i a la indústria de les notícies que impulsa la història tenint en compte les tendències relacionades amb idees de productes creatius, estratègies de creixement de l’audiència i tracció al voltant dels ingressos, la intel·ligència artificial i la innovació. (Font: text extret i traduit de la pàgina d’introducció del report)

(…)

L´índex de capítols és el següent:

  • Report Summary
    Journalism on the rise
  • Chapter 1: Audiences
    Embracing the realities of audience fragmentation
  • Chapter 2: Trust Aim to help customers improve their lives
    Aim to help customers improve their lives
  • Chapter 3: Creators
    The “creator economy” is a vibrant part of the media landscape
  • Chapter 4: Local News
    New approaches that are taking hold
  • Chapter 5: Products
    Expanding skill sets to add multimedia acumen
  • Chapter 6: Revenue
    Philanthropy is not the business model panacea
  • Chapter 7: AI & Innovations
    Holding the values of accuracy, integrity, and transparency
  • Conclusion
    Potential over pessimism

Enllaços útils