PROGRAMA DE COMUNICACIONS

VI Congrés Internacional de Recerca en Comunicació

Societat Catalana de Comunicació (SCC), 14 de juliol de 2023, Barcelona

 

AUTORS/ES UNIVERSITAT TÍTOL COMUNICACIÓ
Sessió 1A.  Periodisme, intel·ligència artificial, tecnologia i deontologia. Horari: 10:45 – 11:45h. Modera: Bertran Salvador
Carlos Lopezosa García;
Mario Pérez-Montoro Gutiérrez
Universitat de Barcelona El uso de la IA generativa en las redacciones: propuestas y limitaciones
Carlos Francesch Manzano Universitat Pompeu Fabra Anàlisi de la fonamentació ontològica del principi de veritat als codis deontològics del periodisme
Henrique Silva Afonso de Mendonça;
Juan-José Boté-Vericad
Faculdade de Arquitetura, Artes, Comunicação e Design – Universidad Estadual Paulista (UNESP);
Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura – Universitat de Barcelona
Technology and Journalism: benefits and challenges of using high technology
Cristina Garde Cano Universitat Pompeu Fabra Adeu a la societat-xarxa, benvinguts a l’era de la comunicació blob. Algoritmes, intel·ligència artificial i plataformes en el capitalisme de la contenció
Bertran Salvador Mata Universitat Pompeu Fabra AI generativa i periodisme: percepció del col·lectiu
Ramon Martín-Guart
Joan Cuenca
Marc Compte
Universitat de Girona;
Blanquerna-Universitat Ramon Llull;
Universitat Oberta de Catalunya
La tecnologia com a punt de trobada entre l’art publicitari i els públics objectius
Sessió 1B. Tendències i eines educatives. Horari: 10:45 – 11:45. Modera: Joan Francesc Fondevila
Alejandra Campos Universitat Autònoma de Barcelona Scicomm-tool: una herramienta para abordar un plan para la comunicación efectiva de la ciencia en proyectos europeos
Juan Monserrat-Gauchi;
Rosa Torres-Valdés;
Carmen Quiles-Soler
Universidad de Alicante Scrum como acelerador de innovación educativa: ensayo sobre un prototipo de modelo didáctico para los estudios de comunicación
Santiago Roger Acuña Universidad Autónoma de San Luis Potosí, México (Facultad de Ciencias de la Comunicación) Aprendizaje colaborativo mediado por tecnologías digitales para la formación universitaria en el campo disciplinar de la comunicación. Una revisión del estado del arte en el contexto iberoamericano
Joan-Francesc Fondevila-Gascón;
Gaspar Berbel-Giménez;
Eduard Vidal-Portés;
Aina Fàbrega-Hereu
Escola Universitària Mediterrani – Universitat de Girona; Blanquerna – Universitat Ramon Llull;  Centre d’Estudis sobre el Cable (CECABLE) Comunicació i màrqueting sensorial: taxonomia de preferències
Francesc Tomàs Martínez Sanchis Universitat de València La comunicació valenciana en català quaranta anys després de l’aprovació de la LUEV
Sessió 2A. Xarxes socials, nous formats i comunicació. Horari: 11:45 – 12:45. Modera: Joan Francesc Fondevila
Joan-Francesc Fondevila-Gascón;
Júlia Balart-Rosell;
Eduard Vidal-Portés;
Félix Barahona-Márquez
Escola Universitària Mediterrani-Universitat de Girona; Blanquerna – Universitat Ramon Llull; Centre d’Estudis sobre el Cable (CECABLE) Ús de xarxes socials per a l’impuls empresarial: estudi comparatiu
Marta Narberhaus;

Francesc Cano Castells

Universitat Internacional de Catalunya;
Blanquerna – Universitat Ramon Llull
Eufòria: estratègia digital i transmèdia per a l’èxit i evolució del gènere del talent show
Daniel Torras i Segura TecnoCampus (UPF) Màxima facilitat: Projeccions de futur de les tendències en l’escolta
Lluís Feliu i Roé;
Toni López;
Carlos Tost Lamora;
Gaspar Berbel-Giménez
Escola Universitària Mediterrani – Universitat de Girona; e-deon Les assessories de Catalunya i l’ús de LinkedIn per contactar amb els seus públics objectius
Javier Bustos;
Lara Martín;
Marc Perelló
ESIC Business & Marketing School Memes y humor como herramienta para afrontar la academia. Estudio de caso de cuentas de Instagram dirigidas a doctores y doctorandos.
Sessió 2B. Gèneres periodístics i periodisme d’especialitat. Horari: 11:45 – 12:45. Modera: Lluís Feliu
Miquel Àngel Violan Universitat Internacional de Catalunya Tipificació de les TED Talks com a gènere de l’oratòria
Elisenda Aguilera-Cora Universitat Pompeu Fabra Place branding i desenvolupament sostenible: una aproximació metodològica
David Vidal Castell Universitat Autònoma de Barcelona La gènesi de l’entrevista literària en català: Vicenç Caldés i Arús i la revista ‘Teatràlia’ (1908-1910)
Lluís Feliu i Roé;
Toni López;
Carlos Tost Lamora
Escola Universitària Mediterrani – Universitat de Girona; e-deon Eines de comunicació als clubs d’hoquei herba a Catalunya
Eloi Camps Durban Universitat Pompeu Fabra Comunicant el canvi en temps convulsos: la premsa dels moviments socials a la Barcelona de la Transició
Carmina Crusafon Baqués Universitat Autònoma de Barcelona Què podem aprendre els europeus de l’èxit global de la indústria audiovisual de Corea del Sud?
Sessió 3A. Publicitat, empresa, relacions públiques i màrqueting. Horari: 12:45 – 13:45. Modera: Marc Compte
Jorge David Fernández Gómez;
María Teresa Gordillo Rodríguez
Universidad de Sevilla Marcas con propósito. Un estudio estratégico de la comunicación digital de las marcas responsables.
Javier L. Crespo;
Joan-Francesc Fondevila-Gascón;
Joaquim Marqués
Universidad Internacional de la Rioja (UNIR);
Blanquerna – Universitat Ramon Llull;
EAE Business School (CommResearch)
Comunicación de marca empleadora y enfoque a talent management en multinacionales Ibex 35
Laura Gasca Beltrán;
Jose Fernandez Cavia
Universitat Pompeu Fabra Sustainability Communication Strategies of Technology Companies: An Analysis of Corporate Channels
Joan Cuenca-Fontbona;
Marc Compte-Pujol
Blanquerna – Universitat Ramon Llull La influència de la funció de la comunicació interna a l’organització. Una mirada des de la direcció general
Joan Cuenca-Fontbona;
Marc Compte-Pujol;
Ramon Martin Guart
Blanquerna – Universitat Ramon Llull;
Universitat de Girona
La praxi comunicativa dels Ajuntaments de la província de Barcelona
Joaquim Espín-Sánchez;
Joan Cuenca Fontbona
Blanquerna – Universitat Ramon Llull Doble discurs i periodisme de marca. Anàlisi del cas del C-40, xarxa mundial d’alcaldes contra la crisis climàtica.
Sessió 3B.  Feminisme, perspectiva de gènere i discurs social. Horari: 12:45 – 13:45h. Modera: Amparo Huertas
Elisabet Fonts González;
Eva Villegas Portero;
Jaume Duran Castells
CITM-UPC, UB- FIMA Recerca sobre la representació dels personatges femenins en el cinema d’animació
Luiz Peres-Neto;
Amparo Huertas Bailén;
Irene Masdeu Torruella
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Percepció, recepció i reacció davant del discurs d’odi: la comunitat xinesa a Barcelona en el marc de la Covid-19
Nuria Lon Roca Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM) La reformulación del papel de la mujer en las versiones live action de los clásicos de Disney
Pilar Suárez López Universitat Pompeu Fabra Autorregulación periodística e infancia: el caso del procés catalán
Isaac Pecino Peláez;
Lorena Gómez-Puertas
Universitat Pompeu Fabra La presencia del deporte femenino el telediario prime time de Televisión Española. Temporada 2021/22
Marc Perelló ESIC Business & Marketing School Ofensiva contra los derechos de las personas LGBT: Análisis de discursos y
comentarios en la red social TikTok.
 
Nombre d’autores i autors: 67 Nombre d’universitats i centres de recerca: 26 Nombre total de comunicacions: 34

Descarregar programa de comunicacions en PDF

PROGRAMA DE COMUNICACIONS VI Congrés Internacional Recerca Comunicació SCC-IEC_2023